Hjerte- og Lungetransplantationsklubben

Årets sidste Nova Vita.

Skrevet tirsdag d. 29. november 2016

Kære medlemmer.
Endnu et år lakker mod enden, og i bestyrelsen ser vi tilbage på et år med mange gode oplevelser med jer medlemmer, senest en pragtfuld weekend i Ringsted, hvor over 70 medlemmer var samlet til et hyggeligt og lærerigt årsmøde. Var du ikke heldig at være med, kan du læse om årsmødet i dette nummer af Nova Vita, hvor også bestyrelsens beretning for det forgangne år kan læses i sin fulde længde.

Vi havde i år valgt, at foredragene under årsmødet skullle indeholde et særligt fokus på det at være pårørende. I forlængelse heraf kan du i dette nummer af Nova Vita læse om Annes tanker i tiden omkring sin mors hjertetransplantation. Du kan også bl.a. læse om afviklingen af Danmarks første nationale organdonationsdag, og sidst men ikke mindst får du en invitation til et forrygende julearrangement.

I bestyrelsen skal vi nu til at se frem mod et nyt år. Der er flere begivenheder og arbejdsopgaver, som allerede er fastlagt, herunder bl.a. afviklingen af Nordisk Møde, som vi næste år er værter for. 2017 er også 25-året for første lungetransplantation i Danmark, og det skal naturligvis også markeres. Hvad der ellers bliver af tilbud, må tiden vise, men vi håber at se mange af jer i løbet af året.

Som traditionen byder, har du igen i år mulighed for at vinde lidt ekstra julegodter. Et eller andet sted i dette nummer af Nova VIta gemmer sig første linie af en julesang, som vi alle kender. Finder du den, kan du skrive linien i en mail og sende den til [email protected] – så deltager du i lodtrækningen om en lille julegave fra klubben. Der trækkes lod d. 16. december, så gaven kan nå frem til vinderen inden jul.

Slutteligt er der kun tilbage på hele bestyrelsens vegne at ønske alle medlemmer en rigtig glædelig jul og et lyst og lykkeligt nytår!
Dorthe Skov Larsen