Nova Vita nr 2 2019 ude nu.

Skrevet søndag d. 9. juni 2019

Kære medlemmer

I skrivende stund er Europaparlamentsvalget just overstået og Folketingsvalget lige rundt om hjørnet. Jeg håber I fik stemt efter jeres personlige overbevisning og efterfølgende føler jer hørt.

I klubbens regi hedder vores pendant til disse valg Nordisk møde, Europian Heart and Lung Transplant Federation og Generalforsamling.
Det nordiske møde foregår ved at landenes bestyrelse vælger 2 repræsentanter til at tage af sted for at blive inspireret til nye procedure, nye arrangementer, nye måder at organisere sig, og oveni dette præsenterer værtslandet relevante foredrag eller viser steder frem, som kan give ny viden til de nordiske bestyrelser. Læs mere om hvad årets møde i Lund, Sverige gav Kathleen med hjem, og i næste nummer kan I læse, hvad Kathleen og Lene fik med hjem fra EHLTFs møde i Spanien.

Generalforsamlingen er medlemmernes talerør, hvor man kan få sin mening hørt, stille op som medlem af bestyrelsen, eller komme med konstruktive forslag til videreudvikling af klubben. Læs mere om hvordan du deltager længere inde i bladet.

Samme weekend som generalforsamlingen afholder vi vores årlige møde med spændende foredrag, kulturelle oplevelser og masser af hyggeligt samvær. Læs hele invitationen i bladet.
Til nye medlemmer kan vi fortælle at dresscoden og stemningen er ”til middag hos gode venner og deres venner”, og der er altid plads til en ny ven, så tøv ikke med at tilmelde dig.

Nova Vita er ofte fuld af invitationer, og dette nummer er ingen undtagelse. Alle invitationer er markeret ”Invitation” i indholdsfortegnelsen, så det er nemt at finde frem til dem igen.

Scandiatransplant kunne fejre sit 50 års virke ved en spændende dag i Aarhus for både fagpersonel og transplantationsklubber fra hele norden inkl. Estland og Island. Læs mere om denne dag inde i bladet sammen med artiklen om Hjerteforeningens frivilligdag for alle frivillige i Hjerteforeningen, en advarsel om visse typer af antibiotika og glimt fra Ladywalken.

Jeg er stolt over at kunne præsentere dette alsidige og spændende nyhedsbrev for dig og jeg ønsker dig rigtig god læselyst. Husk! Det er tilladt at sende naboen en kopi.

På vegne af bestyrelsen
Trine -formand.