Den Nationale Organdonationsdag 19

Organdonationsdag 2019

Lørdag d. 12. oktober afholder alle patientforeninger igen den årlige Organdonationsdag.
Organdonationsdagen er en landsdækkende aktivitet, hvor hospitaler, frivillige, patientforeninger, virksomheder og privatpersoner sætter fokus på organdonation.

Klubben stod sidste år for 2 lokale arrangementer.
I Odense på Flakhaven/Rådhuspladsen, hvor vi endte sammen med sygeplejersker fra OUH, Leverforeningen, og Lungeforeningen havde en god dialog med alle de handlende.
I Roskilde Midtby fik adskillige registreret deres ønsker i donorregistret, og vi fik snakket med alle aldre i byen, da klubben var rigt repræsenteret aldersmæssigt også.

Vi har i år valgt at samle vores indsats i Fredericia, da det transportmæssigt er midt i landet, så vi håber at rigtig mange har lyst til at tilbringe nogle timer i vores og hinandens selskab imens vi tilskynder folk til at få talt med deres pårørende og måske endda får registreret deres ønsker i donorregistreret.

Sidste år oplevede vi i Odense, at vi havde meldt ud, at vi ville stå på Ove Sprogøes plads. Vi fik sat standen op, men blev hurtigt spottet og inviteret med i det store setup fra Odense Universitets Hospital rundt om hjørnet. Dette kunne vi ikke sige nej til, da alles tilstedeværelse ville syne af mere på den måde.
Lene tog denne fortælling med til mødet i Oplysning om Organdonation under Dansk Center for Organdonation, og det resulterede i at; nu får alle events oplyst hinandens placering i samme by 2 uger inden, så man kan forene kræfter om muligt.

Invitation:
Har du lyst til nogle hyggelige timer i selskab med Lene og Kathleen, hvor du samtidig skal informere befolkningen i Fredericia om at tage stilling til organdonation, så skal du……………..

1)  sætte kryds i kalenderen lørdag d. 12. oktober, hvor vi skal stå ca. 2 timer mellem kl. 10-14 i Fredericias bymidte

2) skrive en mail til transplantation@hjerteforeningen.dk, hvor du forhåndstilmelder dig eventet. Når vi ca. 1 uge før har de sidste detaljer for dagen, bliver du bedt om at give endelig besked på om du stadig kan deltage.

Efterfølgende er klubben vært for en sandwich og en vand i lokalområdet.

Praktiske oplysninger

Fredericia midtby