Rigshospitalet åbner nyt tværgående transplantationscenter

Stor nyhed – Rigshospitalet åbner nyt tværgående Transplantationscenter

I anledning af, at Rigshospitalet åbner et nyt tværgående Transplantationscenter, er alle velkomne til et spændende symposium på Rigshospitalet, Auditorium 1, torsdag 11. april 2019, kl. 13-17 – ankomst og let frokost fra 12.30.

Tilmelding nødvendig – se nedenfor.

Rigshospitalet skriver følgende på sin hjemmeside:

Tag fremtidsbrillerne på og kom med til en spændende eftermiddag, når vi slår dørene op for Rigshospitalets symposium om organtransplantation – TRANSPLANTATIONER OG FREMTIDEN.

Her vil du møde nogle af vores førende eksperter, som tager dig med på en lynrejse gennem transplantationens historie og giver dig et indblik i den moderne transplantations forunderlige verden.

Organtransplantation er et moderne mirakel – et vidnesbyrd om videnskabens og menneskets medicinske og kirurgiske bedrifter, men også et speciale, der har mere end 50 år på bagen i Danmark og er i rivende udvikling i disse år. Vi bliver hele tiden bedre til at anvende ny teknologi og medicin for at få det maksimale ud af de organer, der bliver doneret, alt imens der kommer nye maskiner og kunstige organer på markedet, som på sigt kan revolutionere transplantationsområdet.

DRs sundhedskorrespondent Peter Qvortrup Geisling er med og fører os godt igennem dagens program. (Se hele programmet her).

Symposiet er gratis og åbent for alle – men skal du sikre dig en plads, så send din tilmelding til kommunikation.rigshospitalet@regionh.dk

Praktiske oplysninger

Rigshospitalet, Blegdamsvej, københavn.